Aktualności

Propozycja soft drinków, wspomagających walkę z koronawirusem

Idąc naprzeciw wyzwaniu walki z koronawirusem, zachęcam proponować i dodawać do potraw na wynos soft drinki własnej produkcji zamiast „trującej” coli czy pepsi. Moje receptury soft drinków zawierają składnik bakteriobójcze, antyoksydanty, składniki oczyszczające z toksyn, dostarczające całą gamę witamin i minerałów niezbędnych w wspomaganiu układu immunolicznego. Uważam wręcz, że w tych szczególnych czasach na właścicielach sprzedających swoje potrawy na wynos...

Jak rozmawiać z pracownikami w dobie kryzysu?

Moment, w jakim obecnie jesteśmy, trudno nazwać tylko kryzysem. Szybkość, w jakiej nasz świat się zmienił jest nieprawdopodobna. W jednym momencie jeden mały koronawirus przewrócił wszystko o 180 stopni. Wielu menedżerów i właścicieli stanęło przed ogromnym wyzwaniem związanym z poszukiwaniem ratunku dla własnego biznesu. Jednym z tych obszarów jest zarządzanie zespołem. a w szczególności komunikacja trudnych decyzji. W związku z tym,...

Zabezpieczenie żywności w czasie zamknięcia lokalu

Z rozżaleniem czytam komentarze osób, które szydzą z tego, że polska gastronomia ma kłopoty już po tygodniu od zamknięcia lokali… Co mam napisać? Że restauratorzy to nie tylko miejsca ze znanymi szefami kuchni, którzy dorabiają w TV czy na konsultacjach? Że w tej grupie znajdują się punkty, które dopiero zaczęły swoją przygodę z gastronomią, osoby niedoświadczone, punkty upadające i już...

Myślenie pozytywne i jego konsekwencje po koronawirus

Kilka podpowiedzi i powodów, które warto zastosować w czasach zmieniającego się biznes planu. Jedne marki gubią drogę, bo ich przesłanie jest nieaktualne inne ponieważ brakuje im spójności. Co zatem jest kluczem do dalszej kreacji Twojej marki. • Rozpocznij analizę i wagę poszczególnych spraw i ustal jakie działanie da Ci trampolinę do wyjścia z kryzysu • Podejmuj działania natychmiast, nie pozwól aby choroba zniszczyła Twój...

Styl komunikacji z klientami w czasie pandemii

Bez wątpienia dominującym impulsem, decydującym o zakupie jest OBRAZ. Jesteśmy przecież w przeważającej części wzrokowcami, dlatego też gastronomia coraz świadomiej stawia na profesjonalne sesje produktowe i wysokiej jakości filmy promocyjne. Nie mniej jednak SŁOWO zawsze jest obecne w komunikacji między przedstawicielami sektora HORECA, a gośćmi czy klientami. Teksty reklamowe i sprzedażowe muszą być pisane świadomie i bazować na pogłębionym researchu,...

Komunikacja z klientem (gościem) w erze COVID-19

Wielu z Was, którzy mieli ze mną bezpośredni kontakt i przeprowadzali w swoich restauracjach szkolenia managerskie za naszym pośrednictwem – wiedzą, jaki nacisk zawsze kładę na KOMUNIKACJĘ w Waszej firmie. Możliwe, że to mój flagowy „konik” z czasów pracy w USA, gdzie na każdym kroku obowiązywały odpowiednie zasady pracy, reguły i transparentne instrukcje dla wszystkich osób, wykonujących poszczególne zadania. Tak...

Jak pisać oferty gastronomiczne w czasie pandemii?

W ciągu kilku tygodni polska rzeczywistość gastronomiczna bardzo się zmieniła, a w ślad za nią wypracowany, sprawdzony, przynoszący dobre efekty sposób na reklamę lokalu. To, co wczoraj działało, dziś okazuje się być bezużyteczne. Ale mimo to należy być w stałym kontakcie z gośćmi/ klientami, by sprzedawać na wynos lub by nie zostać zapomnianym. Ale jak dziś pisać oferty gastronomiczne, by...

Jaki powinien być szef kuchni?

Myślę, że każdy restaurator staje przed dylematem, jakimi cechami powinien charakteryzować się ten „idealny” szef kuchni. Co powinien mieć w CV, jakie mieć osiągniecia i kompetencje. Bywa rzecz jasna tak, że koncept powstaje od razu z założeniem, kto będzie go prowadził i wówczas sprawa jest zdecydowanie łatwiejsza dla inwestora. Ale dziś chcę trochę podpowiedzieć tym z Państwa, którzy planują otworzyć (lub...