Aktualności

Sztab Kryzysowy Gastronomii Polskiej

Celem Sztabu Kryzysowego Gastronomii Polskiej jest wypracowanie z Rządem RP rozwiązań funkcjonowania branży gastronomicznej w czasie epidemii na zdrowych zasadach ekonomicznych z zachowaniem bezpieczeństwa sanitarnego i ochrony seniorów 65+. (więcej…)

Pierwsza konferencja IGGP

Polska Gastronomia zaczyna mówić jednym głosem. Jednym z pierwszych zadań IGGP będzie obniżenie VAT-u do 8%na wszystkie usługi gastronomiczne. Powołano Biuro Rzecznika Interesu Gastronomów, który będzie reprezentował przedsiębiorców branży gastronomicznej przed instytucjami Państwowymi, samorządowymi do Premiera Rządu włącznie. (więcej…)

Cookie Policy

CookiesA Cookie file is – according to Wikipedia - a small piece of data sent from a website and stored in a user's web browser while a user is browsing a website. When the user browses the same website in the future, the data stored in the cookie can be retrieved by the website to notify the website of the...

Certyfikowanie zawodów

Europass to projekt Unii Europejskiej, który ma pomóc zaprezentować umiejętności zawodowe i kompetencje w sposób czytelny i przejrzysty we wszystkich krajach Unii Europejskiej. Każdy, kto chce kształcić się, szukać pracy lub zdobywać doświadczenie za granicą, powinien udokumentować swoje dotychczasowe kwalifikacje i doświadczenie zawodowe. I wówczas warto odwiedzić stronę: http://europass.org.pl Teorii uczysz się przez internet, praktyki odbędziesz w restauracjach Akademii Praktyk Gastronomicznych...

Jakie tricki sprzedażowe zastosować, aby utrzymać płynną sprzedaż na wynos w trakcie epidemii?

W ostatnich dniach docierają skrajne informacje, dotyczące sprzedaży dań na wynos przez restauracje. Niestety, pomimo medialnych doniesień o wzmożonej produkcji cateringowej „na wynos” prowadzonej przez większość restauracji, wygląda to dużo mniej kolorowo niż podają to publikacje internetowe i reportaże telewizyjne. W większości restauracji obroty generowane przez „wynosy” nie pokrywają bieżących kosztów utrzymania lokalu i pracowników. Mamy sygnały, że w niektórych przypadkach...

Dekalog restauratorów w nowych trudnych okolicznościach

Pamiętaj, że jesteś właścicielem biznesu odpowiedzialnym za swoich pracowników. I właśnie dlatego popadanie w panikę  jest najgorszym, co może Cię spotkać.  Długotrwały stres obniża Twoją odporność na choroby, dlatego pamiętaj, że stres i panika nie będą właściwymi doradcami w planowanym i spokojnym działaniu! Dlatego pomimo tego wszystkiego, co spotkało Twoją branżę, musisz mieć PLAN działania na najbliższe tygodnie. Teraz, kiedy Twój biznes...

Konserwacja urządzeń gastronomicznych

W dobie  obecnego kryzysu restauratorzy liczą każdą złotówkę. Na chwilę pisania tego artykułu działalność gastronomiczna może wykonywać zlecenia tylko na wynos. Nie mniej jednak urządzenia cały czas się zużywają, a zatem możliwość awarii nigdy nie znika. W tych dniach koszt naprawy urządzenia znacząco nadwyręży budżet restauracji. Co zrobić, żeby uniknąć tych awarii? W tym artykule przedstawię sposoby na zmniejszenie awaryjności...